Tuesday, February 3, 2009

Blauw glas / Blue glass


Een klein schilderijtje, waarin ik twee dingen test:het onderwerp, blauw glas op een blauwe achtergrond, en de ondergrond, Ampersand Pastelmat.
Pastelmat lijkt op het eerste zicht erg op Colourfix, ik moet er wel wat druk op zetten om de kleuren te mengen. Het is wel leuk dat dit een stevig karton is, ipv papier.
Ik begin bij dit werkje met de achtergrond: blauwe, grijze en ook wat bruine Unisons.
I'm gonna test two things in this small painting: the subject, blue glass on a blue background, and the surface, Ampersand Pastelmat.
The Pastelmat-surface looks and feels a lot like Colourfix, but a like that it's a board in stead of a paper. I've noticed that I've to set more pressure on the pastels to blend them.
I'm starting with the background colours: blue, grey and soms brown in Unisons.

1 comment:

Anonymous said...

Hallo Ingrid,
Ik heb ooit denk ik twee mooie pastels van je gekocht op een brocante in Mechelen. Al zo'n jaar of 10 geleden denk ik. Ik was benieuwd of je nog tekende en heb "gegoogled".
En ik denk dat ze van jouw hand zijn : een Amerikaans eekhoorntje en een eendje op een nestje. Ik heb je toen nog gezegd dat ik je erg goed vond. Ondertussen ben je nog beter geworden ! Ik schilder zelf ook graag , vooral dieren.
De twee werken die ik van je heb zijn getekend CARRE, zonder voornaam,maar volgens mij is het jouw stijl. Nogmaals proficiat met je kunstwerken.

Groeten
Milly de Beer
Mechelen